21 października 2018

"Północ" - Scott Jurek, Jenny Jurek

Podtytuł: Jak odnalazłem siebie na Szlaku Appalachów
Wydawnictwo: Galaktyka
Data premiery: 2018-09-19
Liczba stron: 272
 
 
Zaczynałem lekturę tej książki ze sporymi obawami. Znałem wcześniejsze dzieła Scotta i przyznam szczerze, nie porwały mnie one. Tym razem było inaczej.

"Północ" czyta się naprawdę dobrze. Jurek trafił w mój gust. Lubię wnikać w psychikę biegacza, który zmaga się niezwykłym wyzwaniem. Opisy tego co działo się z umysłem i ciałem Jurka na Szlaku Appalachów bardzo mnie wciągnęły. Ciekawe są także sprawy związane z supportem biegu, za które odpowiadała Jenny (żona Scotta). Fascynuje przemiana, która dokonuje się w autorze na tak potwornym dystansie (3500 km). Zadziwia szalona (czasami heroiczna) walka z kolejnymi kryzysami, kontuzjami i wszelakimi przeciwnościami losu.

To niezwykle inspirująca książka. Otwiera umysł, daje pewność, że człowieka stać na dużo więcej, niż mu się wydaje. Pokazuje, że warto być odważnym w planowaniu wyzwań, że trzeba wierzyć w sukces do końca. Serdecznie polecam ją wszystkim biegaczom i nie tylko.

"Każdy wędruje z innych powodów. Niektórzy sądzą, że wędrowcy długodystansowi przed czymś uciekają, usiłują uwolnić się od prawdziwego świata. W moim przypadku chodziło o przemianę. Chciałem odnaleźć to, co, jak mi się wydawało, utraciłem; sprawdzić, czy nadal mam tę wytrzymałość, o której myślałem, że się rozmyła; na nowo rozpalić ogień, który - o czym byłem przekonany - już dawno wygasł. Wykorzystałem tę podróż do tego, by się otworzyć." 

Książka do kupienia na empik.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz